BOLA : MUHAMMAD RIZAL HASHIM vs PENYOKONG KELANTAN FA

Assalamualaikum kepda semua..

Penulis berasa terpanggil untuk mengupas akan isu ini

di sini dapat di lihat masih wujud sentimen kenegerian yang menebal di kalangan penyokong kelantan, ini yang kita mahukan..Tetapi pada masa yang sama, adakah protes tersebut betul betul memberi impak yang positif?

RIZAL HASHIM

  • sememangnya beliau dikenali ramai peminat sukan tanah air sebagai blogger sukan yang terkenal..
  • beliau selalu membanggakan diri beliau yang dikatakan memperkenalkan agar beberapa pemain negara dapat beraksi di liga luar negara.
  • cukup lantang mengkritik apa yang perlu di kritik dan dirasakan betol oleh nya
  • pernah menaikkan kemarahan penyokong kelantan semasa ulasan berkenaan sikap penyokong kelantan semasa menjadi tetamu di sebuah stesen televisyen tempatan
bagi pandangan penulis...

apa yang dikatakan oleh oleh beliau sebagaimana dipetik didalam blognya dan sisipan kosmo " rembat " yang berbunyi

Ada ugutan menggantung dan mengenakan denda terhadap mereka kerana kononnya perpindahan itu tidak mengikut prosedur. Yang tukang adu Tan Sri Annuar Musa dari Kelantan, yang menerima aduan Datuk Takiyuddin Hassan, juga orang Kelantan.

Jadi hati-hati, jangan ada sentimen kenegerian. Sebab itu dulu Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar nasihatkan semua pemegang jawatan dalam Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) agar letak jawatan di peringkat negeri.
Siapakah yang akan melindungi kepentingan pemain jika pegawai ibarat durian, mereka umpama mentimun? Penulis cukup benci kalau pemain jadi mangsa keadaan.

adalah amat tidak wajar...
sekiranya beliau merasakan apa yang ditulis adalah betul , maka beliau tidak seharusnya cuba bermain api dengan mengungkit bahawa beliau pernah menulis tentang kejayaan kelantan dalam kelaran yang lepas...
usah dikenang barang yang lepas bro.....

sila baca blog beliau:
http://rizalhashim.blogspot.com/2011/01/khas-buat-segelintir-penyokong-kelantan.html

apapon.. diharap semua penyokong penyokong kelantan bersikap lebih rasional dari emosional, disinilah kita dapat menunjukkan kematangan kita dalam menyokong pasukan kita..

biarlah beliau merujuk beberapa nama dalam blog beliau dan kata kata seerti di bawah
Dalam analisis terakhir, puak-puak ni lebih kurang sama la dengan golongan penyokong Indonesia yang gelar Malaysia malingsia dan pelbagai kata nista. Puak ni jugak agaknya yang bergaduh dengan penyokong Selangor hari tu..
beliau tidak perlulah menyamakan mereka ini sebagaimana penyokong indonesia.. atau mengatakan kemungkinan mereka yang bergaduh dengan penyokong selangor..

dalam hati aku, BRENGSEK BETOL LAH MAMAT NI..

apa motif beliau berkata demikian?

beliau juga mencadangkan dan mencabar agar diadakan diskusi .. perlu diingat, beliau sekali lagi memperlekehkan mereka mereka ini dengan perkataan kelas ketiga.. hallo bro... siapa yang menentukan kelas kelas ni? ada exam ke?
kelas nombor empat ada kat mana? nombor tercorot nombor berapa? siapa nombor dua? nombor satu dimana?

adakah saudara RIZAL HASHIM ini cakap serupa bikin?

Aku sentiasa bersikap terbuka dalam menerima kritikan. Masalahnya, ramai yang tidak boleh dikritik, khususnya penyokong fanatik yang buta hati, buta sejarah buta segala-galanya. Bila sedikit silap, dibesar-besarkan, bila buat betul, langsung satu hun pun tak de pujian. Konon 10 kali buat baik, belahlah.

kalau dah bersikap terbuka, mengapa nak dipanjangkan lagi dalam blog lu bro..... agak agak aaa... diam diam sudey.... cit poorah... mengungkit la pulak... macam budak tak ada kelas...

KEPADA PENYOKONG KELANTAN.. PERLU DIINGAT.. DAH ADA PEMERHATI SEKARANG... WALL GROUP PON DAH RAMAI PENGUNJUNG.. TAHNIAH.. SECARA TIDAK LANGSUNG .. DAPAT MENINGKATKAN KEPOPULARITIAN.. MUNGKIN BOLEH MENGATASI APEK? HAHAHAHA.. APAPUN, PENULISAN KITA MENCERMINKAN SIKAP KITA... SELAMAT MAJU JAYA...

NANTI ADA IDEA ,, AKU TULIS LAGI...
ASSALAMUALAIKUM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog